Известие

Collapse
No announcement yet.

Копчето за нагревателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Копчето за нагревателя

    Колеги, развали ми се копчето за пускане на нагревателя на стъклата, спря да остава в натиснато положение. Може ли да се отремонтира или трябва ново? Въобще разгобява ли се това лостче? Не можах да намеря нищо по темата...
    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
    Mazda 6 2.3 2005
    sigpic

  • #2
    Лостчето се разглобява, имаше даже и снимки някъде, ама май изчезнаха след "профилактиката". Но за да извадиш бутончето не е нужно да се разглоби цялото лостче. Вади се с дърпане, пластмасата излиза и вътре има една пружинка и разни други карантии. Пластмасата я счупих леко при ваденето, ама отвътре и не личи.

    Edit -> http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=17409
    Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
    Audi A4 1.9 TDI

    Comment


    • #3
      Мерси много колега. Ще трябва да дърпам яко и ще видя какво се е прецакало. Ако нещо се е счупило, мисля, че ако махна пружината, ще си реша проблема, защото тя избутва копчето в изходна позиция. Явно се е счупило или захабило, нещото, което го задържа. А сигурен ли си, че трябва просто яко дърпане? В смисъл, ако сваля лостчето и го разглобя изцяло, няма ли да излезе бутона по "цивилизован" начин?
      Last edited by DerMeister; d.m.y г., 23:11.
      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
      Mazda 6 2.3 2005
      sigpic

      Comment


      • #4
        Аз на двете коли общо 3 пъти ги разглабях, само с дърпане излиза, както е обяснено в линка по-горе. Ама свали все пак лостчето от конзолата, че да ти е по-удобно да човъркаш.
        Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
        Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
        Audi A4 1.9 TDI

        Comment


        • #5
          аз имах друг проблем с това лостче ,като превключвам дълги - къси или пък дам десен мигач гаснат фаровете и си поръчах за 30 лв друго лостче и се оправи
          Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от CHIKI Покажи съобщение
            аз имах друг проблем с това лостче ,като превключвам дълги - къси или пък дам десен мигач гаснат фаровете и си поръчах за 30 лв друго лостче и се оправи
            И аз го имах този проблем, оправих си го за 10 мин и за без пари. Беше се разхлабил един куплунг в самото лостче...
            Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
            Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
            Audi A4 1.9 TDI

            Comment


            • #7
              В заключение:
              Копчето се вади доста трудно с дърпане. После има още една пластмаска, на която стои контакторът и която има едни специални улейчета, в които се движи една пъпка и така копчето при едно натискане остава вътре, а при второ излиза. Проблемът е, че има една пружинка, която е изкочила от леглото си в тази пластмаска и съответно е започнала да натиска доста по-силно бутончето, когато е натиснато. Съответно пъпката започва да прескача улейчето заради натиска и го изяжда и вече не остава натиснато копчето. Тая пружинка посмъртно не можах да я вкарам обратно в улея, защото е захабен и много дребен и няма как да стане просто. Решението за мен беше, че махнах пружинката и сега като натисна копчето всичко е ок, а за да го изключа трябва да го дръпна към мен и пак да го натисна. Малко е тъпо, но поне работи.

              Та ако някой има счупено лостче и иска да го черпя нещо, за да ми даде тая въпросна платмаска с пружинката да ми пише. Или ако знае как да вкарам пружинката отново в леглото също да каже, за да знаят другите. При мен дори да я вкарам май няма да стане, защото е изядено улейчето за застопоряване. Може би с по-къса пружинка, която няма да бута толкова силно ще стане, но не ми се занимава.
              Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
              Mazda 6 2.3 2005
              sigpic

              Comment


              • #8
                Има вариант на управление с таймер на нагревателя. Мисля че е на някои модификации на фейслифта. При него копчето е само бутон, не се застопорява. При едно натискане включва нагревателя, при повторно го изключва, а когато е включен се изключва звтоматично след десетина минути. Ако се смени релето с такова с електроника, мисля че ще стане.
                166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                Comment

                Working...
                X